Nyopstartet virksomhed? Sørg for at alliere dig med professionelt inkassofirma

31 august 2021 Emilie Jacobsen

Hvis du skal til at starte din egen virksomhed op, kan du lige så godt finde nummeret på et godt inkassofirma til at starte med. Du kommer nemlig til at have kunder, der ikke betaler dig til tiden. Forhåbentlig ikke så mange, men det kan være svært for dig at undgå. Når det sker, kan du lige så godt være forberedt, så du kan håndtere dem professionelt. Det er nemlig dumt at reagere vredt eller overilet. Det kan kun være med til at grave grøften mellem jer dybere. 

Et inkassofirma, som det kan være en god ide for dig at overveje, er Debtia. De har stor erfaring med at hjælpe en række forskellige firmaer med inkassosager. Faktisk har de hjulpet mere end 10.000 erhvervskunder med deres sager. De har derfor godt styr på, hvordan de forskellige typer af skyldnere skal håndteres. Vi reagerer jo nemlig langt fra ens på at blive konfronteret med inkasso. Hvor nogle bliver angerfulde og betaler med det samme, bliver andre vrede, mens andre igen er ligeglade. 

Sådan skal du forholde dig til en dårlig betaler 

Har du en kunde, der ikke betaler til tiden, er det god stil, at du først rykker vedkommende to eller tre gange, inden du sender sagen til inkasso. Du behøver ikke, men det kan jo være, at kunden simpelthen har glemt det, eller at der er sket noget andet i deres liv, der gør, at de ikke kan betale. En rykkerskrivelse kan også gøre, at de kontakter dig, så I for eksempel kan finde ud af et afdragssystem. 

Reagerer kunden ikke på dine rykkere, skal du sende et brev, hvor du skriver, at sagen bliver sendt til inkasso, hvis pengene ikke bliver betalt inden for en vis periode. Bliver pengene så ikke betalt, kan inkassofirmaet gå videre med sagen derfra og sørge for, at den bliver håndteret professionelt. 

Flere Nyheder